ÅÍÇÌÅÑÙÓÇ ÔÙÍ ÐÏËÉÔÉÊÙÍ ÓÕÍÔÁÊÔÙÍ ÁÐÏ ÔÏÍ ÕÖÕÐÏÕÑÃÏ ÐÁÑÁ ÔÙ ÐÑÙÈÕÐÏÕÑÃÙ ÊÁÉ ÊÕÂÅÑÍÇÔÉÊÏ ÅÊÐÑÏÓÙÐÏ ÓÔÅËÉÏ ÐÅÔÓÁ

Τα 20 εκατομμύρια στα ΜΜΕ και η σιωπή του Πέτσα

Διαβάζοντας την ανακοίνωση του Στέλιου Πέτσα δεν παίρνουν απάντηση τα ερωτήματα που εγείρονται για τον τρόπο με τον τον οποίο μοιράστηκαν τα 20 εκατομμύρια στα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορωνοϊού.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επισημαίνει ότι: «Η εκπόνηση του σχεδίου της επικοινωνιακής εκστρατείας ανατέθηκε σε ανάδοχο που διέθετε, τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία και την απαιτούμενη τεχνογνωσία ως προς την απήχηση των Μέσων Ενημέρωσης στο ευρύ κοινό, όπως αυτή εκφράζεται με όρους τηλεθέασης ή ακροαματικότητας ή κυκλοφορίας ή επισκεψιμότητας, αλλά και την απήχηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού.»

Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά, η κυβέρνηση λέει ότι μια ιδιωτική εταιρία (μάλλον εννοεί την Initiative) αποφάσισε χωρίς καμία πολιτική παρέμβαση για μια από τις μεγαλύτερες καμπάνιες κρατικής διαφήμισης που έχει γίνει ποτέ. Αν όντως έχει συμβεί αυτό που ισχυρίζεται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για το πώς μια τόσο σοβαρή εταιρία επέλεξε να διοχετεύσει κρατική διαφήμιση σε site που είτε φυτοζωούν είτε είναι τελείως αναξιόπιστα.

Τι υποστηρίζει ο Πέτσας

Ο Στέλιος Πέτσας υποστηρίζει ακόμα ότι: «Η καμπάνια αυτή ξεδιπλώθηκε μέχρι την 31η Μαΐου 2020 στο σύνολο των κατηγοριών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με σκοπό η διάχυση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι η κατά το δυνατόν ευρύτερη και αποτελεσματικότερη, με την προϋπόθεση ότι τα Μέσα αυτά λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας τους αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό.»

Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν μπορώ να καταλάβω πώς το μπλογκ του Φουρθιώτη το οποίο πήρε χρήματα, τηρεί περισσότερο τις αρχές ηθικής και δεοντολογία από το Documento, το οποίο αποκλείστηκε. Νομίζω ότι είναι εύλογο το αίτημα να εξηγήσει κάποιος πώς ακριβώς λήφθηκαν οι σχετικές αποφάσεις.

Ο κ. Πέτσας αναφέρει επίσης ότι: «Τα ΜΜΕ που συμμετείχαν στην εκστρατεία καθορίστηκαν με την εφαρμογή τέτοιων αντικειμενικών, ποιοτικών και ποσοτικών κριτηρίων, και πάντα σε σχέση με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, με γνώμονα τη διαφύλαξη της εγκυρότητας της εκστρατείας και την προστασία της ασφάλειας των πολιτών. Στην εκστρατεία αυτή λήφθηκε ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης και προβλέφθηκε ρητά η συμμετοχή τους στην κατανομή της συνολικής δαπάνης, ανά κατηγορία μέσου (έντυπος Τύπος, τηλεοπτικά κανάλια, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ιστότοποι (sites) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης).»

Τα ερωτήματα

Αν λοιπόν τα κριτήρια ήταν αντικειμενικά, ποσοτικά και ποιοτικά όπως λέει ο κ. Πέτσας, γιατί δεν δίνεται στη δημοσιότητα ο κατάλογος με τα χρήματα που πήρε το κάθε μέσο, ώστε να αποστομωθεί η αντιπολίτευση; Αν όλα έγιναν αδιάβλητα και με βάση την απήχηση κάθε μέσου, η λίστα με τα χρήματα που πήρε κάθε μέσο, αποτελεί τεκμήριο διαφάνειας και τεχνοκρατικής αποτελεσματικότητας της διακυβέρνησης Μητσοτάκη; Γιατί δεν δίνεται στη δημοσιότητα; Πολύ περισσότερο, γιατί ο κ. Πέτσας δεν εξηγεί τους λόγους για τους οποίους μένει κρυφή η λίστα, ενώ έχει δημιουργηθεί τόσο μεγάλο πολιτικό ζήτημα.

Στη σαββατιάτικη Εφημερίδα των Συντακτών ο Δημήτρης Κανελλόπουλος γράφει ότι η μια εφημερίδα με μικρότερη κυκλοφορία από την ΕφΣυν πήρε τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα. Αν ισχύει ο ισχυρισμός, πρόκειται για στρέβλωση του ανταγωνισμού με μοχλό το κρατικό χρήμα. Για την ακρίβεια, πρόκειται για κάτι παραπάνω. Γιατί σε περιόδους γενικής πτώσης της διαφημιστικής δαπάνης, το κρατικό χρήμα μπορεί να κρατήσει ένα ΜΜΕ σε λειτουργία, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον πλουραλισμό στην ενημέρωση. Συνέβησαν όσα γράφονται; Αν δεν συνέβησαν, υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος να διαψευστούν: Η δημοσιοποίηση της λίστας με το ποιος πήρε πόσα.

Φωτογραφία: Δημήτρης Καπάνταης / ΙΝΤΙΜΕ

Γιάννης Αλμπάνης

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares